Återbetalnings- och returpolicy

ÖPPET KÖP GÄLLER I 30 DAGAR.

  • Om 30 dagar har gått sen du köpte produkten kan vi inte byta ut eller ge pengar tillbaka.
  • För att vara berättigad till retur måste ditt smycke vara oanvänt och i samma skick som du fick det. Det ska också ligga i originalförpackningen.
  • För att slutföra din retur behöver vi ett kvitto.
  • När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi ett e-postmeddelande till dig för att meddela att vi har tagit emot din returnerade vara. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag på din återbetalning.
  • Om du blir godkänd kommer din återbetalning att behandlas och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod, inom ett visst antal dagar.

FÖRSENADE ELLER SAKNADE ÅTERBETALNINGAR

  • Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen.
  • Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning publiceras officiellt.
  • Kontakta sedan din bank. Det är ofta en viss handläggningstid innan en återbetalning bokförs.
  • Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, kontakta oss på.

KAMPANJVAROR

  • Endast ordinarie prissatta varor kan återbetalas.
  • Kampanjvaror kan inte återbetalas.

BYTEN

  • Vi byter endast ut varor om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta den mot samma vara, skicka oss ett e-postmeddelande på webshop@byvaga.se och skicka din vara till:
  • by VÅGA sweden, Långgatan 16, 77632 Hedemora, Sweden

FRAKT & RETUR

  • För att returnera din produkt bör du posta produkten till:
  • by VÅGA sweden, Långgatan 16, 77632 Hedemora, Sweden
  • Du kommer att stå för dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnader återbetalas ej. Om du får en återbetalning kommer kostnaden för returfrakten att dras av från din återbetalning.
  • Beroende på var du bor kan tiden det kan ta för din utbytta produkt att nå dig variera.
  • Om du returnerar dyrare varor kan du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi kommer att ta emot din returnerade vara.

FRÅGOR

  • Om du har frågor så kontakta oss på webshop@byvaga.se för frågor relaterade till återbetalningar och returer.